اخبار سايت

طرح آموزش الكترونيكي و از راه دور گامي متفاوت در راستاي عدالت آموزشي است

طرح آموزش الكترونيكي و از راه دور گامي متفاوت در راستاي عدالت آموزشي است

از مدیر سایت در
Number of replies: 0

طرح آموزش الكترونيكي و از راه دور گامي متفاوت در راستاي عدالت آموزشي است

طرح آموزش الكترونيكي ، گامي متفاوت در راستاي عدالت آموزشي است . دراين طرح ، دبيران متخصص در تهران  از طريق آموزش الكترونيكي ، محتواي درسي را ارايه و دانش آموزان در روستاهاي دور ، مانند سيستان و بلوچستان از آن استفاده مي كنند.


 به گزارش روابط عمومي سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي ، مجتبي زيني وند معاون وزير و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي درجلسه اي كه با حضور عبدالرضا فولادوند مديركل شهرتهران و شوراي هماهنگي موسسان مدارس غيردولتي شهر تهران برگزار شد ، بيان كرد : اين سازمان از شهريور ماه به طور جدي  موضوع آموزش دانش آموزان بازمانده ازتحصيل در مناطق محروم را پيگيري كرده و در قدم نخست شش منطقه از استان سيستان و بلوچستان  را در دستور كار قرار داده است .اين طرح كه "آشتي با آموزش" نامگذاري شده است ، مناطق چابهار ، لاشار ، نيك شهر ، قصرقند ، كنارك  و دشتياري  را تحت پوشش قرار مي دهد .

زيني وند گفت : اكنون 16 كلاس دراين مناطق فعال گرديده و ذيل آنها 54كلاس اقماري نيز در روستاها تعريف شده وآماده بهره برداري است . اپليكيشني با استاندارد لازم و محتواي آموزشي غني طراحي شده و در اين كلاس ها در اختيار دانش آموزان بازمانده از تحصيل قرار گرفته است.  با كمك معلمان خبره تاكنون 3140 ساعت محتواي آموزشي مربوط به پايه هاي ششم تا دوازدهم تهيه شده و در گروه علوم انساني نيز درحال توليد محتواي بيشتري هستيم.

وي در ادامه توضيح داد : مدل آموزشي ما در كلاس ها ترجيحا گروهي است اما در مكان هايي كه فقط يك يا دو و يا سه دانش آموز باز مانده از تحصيل داشته باشيم وارد مدل انفرادي  آموزش مي شويم.

زيني وند تصريح كرد : در مدل آموزش گروهي يك نفر مشاور آموزش ديده داريم كه به عنوان كارشناس مقيم و از طريق  مدرسه آموزش ازراه دور استخدام گرديده است وسيله كار اوليه در اين آموزش ها تلوزيون 55 اينچ است همچنين ابزار آموزشي ديگر آن شامل  بسته هاي آموزشي با محتواي درسي  ومودم و لپ تاپ مي باشد كه در اختيار كارشناس مقيم قرار گرفته است.  شايان ذكراست كه در مدل انفرادي ، دانش آموز  از طريق مشاور به كلاس هاي گروهي وصل مي شود. فضاي آموزشي نيز مي تواند هرجاي مناسبي همچون مسجد ، پايگاه هاي بسيج ، خانه فردي معتمد روستا مانند دهيار و يا شوراي محله باشد .

وي در ادامه اظهار داشت؛ ميانگين كلاس هاي گروهي 17 دانش آموز بوده و مي تواند بيشتر ازاين جمعيت دانش آموزي را پوشش دهد همچنين مواردي مانند هزينه اياب و ذهاب  و هزينه اينترنت نيز از برآوردهاي طرح است .

 زيني وند گفت ، طرح آموزش الكترونيكي ، گامي متفاوت در راستاي عدالت آموزشي است .دراين طرح دبيري متخصص در تهران به شكل  آفلاين و آنلاين محتواي درسي را ارائه مي دهد و دانش آموزان در روستاهاي دور مانند سيستان و بلوچستان در راستاي عدالت آموزشي از آن استفاده مي كنند.

در ادامه آقای گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور گزارشی از چگونگی تدوین طرح و مراحل اجرای آن در استان سیستان و بلوچستان و مسائل و مشکلات و پیگیری های صورت گرفته ارائه نمودند.

 سپس آقای فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ارائه گزارشي از فعالیت آن اداره کل در ابعاد مختلف آموزشی، ساخت مدرسه و تامین مایحتاج برخی از مناطق آسیب دیده از سیل استان ، برای حمایت از طرح در دو منطقه کنارک و نیکشهر اعلام آمادگی نمودند.