اخبار سايت

برگزاری جلسه توجیهی طرح آموزش مجازی و الکترونیکی مدارس در شهرستان نیکشهر

برگزاری جلسه توجیهی طرح آموزش مجازی و الکترونیکی مدارس در شهرستان نیکشهر

از مدیر سایت در
Number of replies: 0

برگزاری جلسه توجیهی طرح آموزش مجازی و الکترونیکی مدارس در شهرستان نیکشهر

جلسه توجیهی طرح آموزش مجازی و الکترونیکی مدارس در شهرستان نیکشهر با حضور مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان نیکشهر، جلسه توجیهی طرح آموزش مجازی و الکترونیکی مدارس در شهرستان نیکشهر با حضور گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد.

شاهمرادی دراین جلسه  مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش راپیشگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان عنوان کرد و گفت: براساس آخرین آمار ،پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۸/۲درصد ، متوسطه اول 96/4درصد و متوسطه دوم 82/6درصد است. و این نشان دهنده تلاش مضاعفی است که  باید انجام شودتابه  صدرصد پوشش تحصیلی برسیم.

وی در ادامه افزود:  در استان پهناورسیستان وبلوچستان ۶۷مدرسه از راه دور، تلاش چشمگیری رادرکنارطرحهای اجرایی دیگر آموزش وپرورش برای جذب بازماندگان تحصیل دارندکه امیدواریم روزی فرارسدکه کلیه مجاری منتهی به بازماندگی از تحصیل مسدودگردد .

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: درشرایط حاضرعملی ترین  راه برون رفت از معضل بازماندگان از تحصیل، روش آموزش از راه دور الکترونیکی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر نیزدراین دیدارضمن تقدیرازحضور مدیران ستادی درمناطق محروم  ،بعد مسافت از خانه تا مدرسه بالاخص در مقطع متوسطه اول ودوم  ، کمبود سرویس روستا مرکزی ، عدم توانایی مالی خانواده ها،فقدان  خوابگاه شبانه روزی در مرکز دهستان ها ونگرش های قومی و فرهنگی را از مهم ترین دلایل بازماندگی از تحصیل این شهرستان، برشمرد.